sobota, 9 lutego 2013

ZDROWE I PYSZNE ŚNIADANIE !


Dzien dobry :)
Wyspani?:) Niebo w Manchesterze znowu „wisi nad glowa”, więc trzeba sobie dodac energii, witamin i uodpornic swoj system z rana . Ja uwielbiam z rana wypic wielka szklane , jak ja to mowie- ZIELONEJ MOCY :) Staram się , aby z rana mój szejk był jak najbardziej zielony, jest to bardzo wazne . Oto skladniki : (ilosc zalezy od Was i pojemnosci Waszego zoladka:) ja biore zawsze po „kawalku”:
-ANANAS ( świeży, Panie broń tylko nie z puszki)
-GREJFRUT
-AVOKADO
-SELER
-ZIELONE JABŁKO
-PÓŁ ŁYŻECZKI SPIRULINY W PROSZKU
-ŁYŻKA NASION CHIA (SZAŁWIA HISZPAŃSKA)
-PÓŁ SZKLANKI DOBREJ WODY ( tzn. nie z kranu)
Niestety zabraklo mi dzisiaj w moich zapasach JARMUŻU , którego uwielbiam i który ma niesamowite właściwości zdrowotne , o których w innym poscie.
Wrzucam wszystko do blendera ... blenduje i pije :)
SMACZNEGO !!!




Opisze Ci kilka waznych właściwosci zdrowotnych mojego dzisiejszego śniadania :)

 ANANAS


Po pierwsze – BROMELINA- takie cos, co należy do enzymow trawiennych, rozklada bialka do aminokwasow, czyli co? Idealny przy odchudzaniu drogie Panie :) Jego sok działa nie tylko orzeźwiająco na nasze ciało, ale także pokonuje niestrawność, bol brzucha, kolkę, a dodatkowo regeneruje i wzmacnia organizm, dostarczajac mnostwo witamin. Świeży ananas jest doskonałym źródłem antyoksydantów witaminy, witamina C 100 g owoców zawiera 47,8 lub 80% tej witaminy.
Dziala oczyszczająco na skórę, daje jej piękny wygląd. Zawiera również mangan , który stymuluje wchłanianie wapnia, który jest podstawowym budulcem kości.
Uwaga dla mięsożernych : Sok z ananasa może być podstawowym składnikiem marynaty do mięsa. Ze względu na działanie hydrolizujące białka, zmiękcza mięso, ułatwiając obróbkę termiczną. :)



AVOKADO

Obrona przed rakiem ! Szczegolnie rakiem piersi. Poprawia wzrok, obniża cholesterol, witamina E, tłuszcze jednonienasycone i glutation w avokado są również idealne dla serca,. Wysoki poziom kwasu foliowego w avokado chroni róowniez przed uwylewem. Ludzie, którzy jedza produkty bogate w kwas foliowy mają znacznie mniejsze ryzyko wystąpienia udaru mózgu niż ci, którzy tego nie robia.

GREJFRUT

Kolejny owoc pomocny przy odchudzaniu. Jest bogaty w enzymy, które spalaja tłuszcze! Niszczy drobnoustroje w organizmie, przeciwdziala srtretyzmowi, obniza cholesterol.
Jedzenie grejpfruta lub picie soku, pomaga w leczeniu przeziębienia i gorączki, rozpuszcza kamienie żółciowe, zwiększa funkcję wątroby i odpornosc na infekcje. Grejpfrut pomaga w lepszym trawieniu. Dodatkowo, jeśli chcesz mieć zdrowa i gładką skórą, sjedz grejfut !:)
Grejfrut posiada jeszcze wiele innych korzysci, ponieważ zawiera istotne elementy, takie jak żelazo, wapń, potas, mangan, magnez, fosfor, kwas foliowy i witaminy z grupy B (tiamina, ryboflawina         i niacyna).

SELER 
 
Obniża cisnienie krwi, zwiera fitohormony , które „uspokajaja” nasz centralny uklad nerwowy            ( idealny dla ludzi cierpiacych na bezsennosc). Teraz kolejna fajna informacja dla dbjacych o linie : picie soku z selera pomaga ograniczyć apetyt na słodycze ! Pomaga w poprawieniu tzw. sprawnosci seksualnej. Nie znaczy to , ze powoduje niekontrolowane pragnienie, ale rownowazy system.

JABŁKO

Obniza cholesterol, pomaga przy problemach z oddychaniem (astma), pobudza uklad odpornosciowy, pomocny przy walce z rakiem. Naukowcy z Cornell University odkryli dodatkowe związki, zwane triterpenoidami, które pomagaja w walce z nowotworami wątroby, jelita grubego i piersi. Zmniejsza ryzyko cukrzycy i są bardzo dobre dla mozgu, szczegolnie na problemy z pamiecia.
Przypomniala mi się właśnie niezapomniana lekcja chemii i „kochana” chemiczka , która pewnego pieknego poranka krzyczacym glosem tak do mnie rzekła: „ Ty to powinnas kilogram jablek dziennie jesc na skleroze !!!” :) Posluchalam :)

NASIONA SZAŁWII HISZPAŃSKIEJ



Te malutkie, niepozorne nasiona stanowią doskonałe źródło kawasów omega-3, przeciwutleniaczy, błonnika, witamin B1, B2, B3 oraz minerałów - żelaza, wapnia, potasu, cynku oraz magnezu.           Ze względu na wysokie właściwości energetyczne i zdolność zatrzymywania wody polecane są wszystkim, którzy intensywnie uprawiają sport. Dają uczucie sytości. Nasiona chia spowalniają rozkład węglowodanów na cukry proste, dlatego są idealnym dodatkiem śniadaniowym w diecie diabetyków. Nasionka te powoduja , ze unikniemy powstawania skokow w stężeniu cukru we krwi. Dzienna , zalecana dawka to 1 lyzka.

SPIRULINA


Na temat spiruliny można naprawdę wieeele napisac.
Nie wiem jak Wy, ale ja gdy poraz pierwszy spotkalam się z ta nazwa, nie mialam pijecia co to jest     i jak wyglada. Spirulina to zielony proszek :) są to algi, które stanowia unikalną mieszankę składników odżywczych, jakiej żaden produkt spożywczy nie jest w stanie nam zaoferować.

Spirulina jest nieocenionym źródłem pelnowartosciowego bialka
, który stanowi 55-70% suchej masy algów. Białko zawiera wszystkie aminokwasy niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Jest nieocenionym skladnikiem diety wegetarianskiej, gdyż jest duzym zrodlem witaminy B12 ! Ten zielony glon posiada wlasciwosci stymulujace odnowe komorkowa-! Jest
w stanie pobudzic nasze DNA do odnowy i rekonstrukcji... Wzmacnia system odpornosciowy, wspomaga oczyszczanie ciala z toksyn i metali ciezkich oraz wzmacnia system nerwowy, powodujac iz jestesmy odporniejsi na stres i napiecie. Spirulina jest doskonala dla dzieci jako zrodlo energii        i witamin.
Ja zawsze kupuje spiruline w proszku, można również w tabletkach, bo tak naprawdę, ma nie do konca „przyjemny” zapach morza:) jak to alga ;) 
Kupujac ja w proszku oprócz uzywania ja wewnetrznie stosuje również na zewnatrz jako maseczkę:)

2 komentarze:

  1. a z jakieś firmy stosujesz wewnętrznie spirulinę w proszku;)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do tej pory bardzo rozne firmy. W zaleznosci, gdzie akurat mieszkam:) Ale zawsze jest to spirulina ORGANICZNA. Stosuje wewnetrznie i zewnetrznie, maseczki sobie z niej robie :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...