sobota, 27 kwietnia 2013

ZAKWASZENIE ORGANIZMU

Dzisiaj chciałabym wspomnieć o „ ZAKWASZENIU W ORGANIŹMIE”.
Wiele z naszych objawów jak : złe samopoczucie, częste bóle głowy, zła cera, ciągłe uczucie niewyspania, chandra, zgaga to skutki przekwaszenia organizmu lub też nietolerancji niektórych białek. Zakwaszamy sobie organizm w bardzo prosty sposób, chociażby porannym piciem kawy na pusty żołądek. Trafiłam co?:) Pewnie większość z Was tak robi, bo kto nie lubi smaku i zapachy kawy o poranku. Ale niestety jest to jedna z głównych przyczyn zakwaszenia. W następnym poście podam Wam zdrowe następstwa kawy.
Zakwaszenie to zaburzenie równowagi kwasowo – zasadowej w organizmie na korzyść oczywiście czynnika kwasowego. Nasza krew ma pH 7,4 – jest więc lekko zasadowa. Spożywając za dużo mięsa, podrobów , jaj, ryb wędzonych, potraw z białej mąki, ryżu, kasz, kawy, a unikamy natomiast warzyw, to istnieje szansa, że ciągle zaburzamy równowagi nieświadomie próbujemy zakwasić krew. Pamiętajmy także, że zaburzenie równowagi może przebiegać w obie strony, czyli jeśli spożywalibyśmy tylko potrawy alkalizujące, może dojść do ZASADOWICY – równie groźnej.
Tylko, że niekoniecznie kwaśne pokarmy w odczuciach smakowych mogą zakwaszać organizm. Chociażby cytryna, działa alkalicznie mimo że jest bardzo kwaśna. Tu nie chodzi o smak, ale o zawartość pierwiastków naszych posiłkach. Zasadowość to dostarczanie sodu, potasu, magnezu i wapnia. Metale te stanowiące makro i mikroelementy, trzeba wprowadzać do organizmu z pożywieniem. Głównie alkalizują rośliny, ale nie wszystkie ! Brukselka np. jest bardzo kwasotwórcza jak również bardzo zdrowa zresztą soczewica. 


Nadmierne zakwaszenie organizmu prowadzi do odkładania się kryształków soli w stawach co prowadzi do silnych bóli. Najlepszym sposobem, według mnie , jest wspomniany we wcześniejszych postach POWERDRINK z OCTU JABŁKOWEGO. Nie ma nic lepszego na odkwaszenie systemu jak picie codziennie rano tej prostej mieszanki:) W ramach przypomnienia, znajdziecie go tu :

No i zwracajmy uwagę na to co jemy, nie obsesyjnie, ale z pewnym rozsądkiem sięgajmy po produkty. Poniżej „wkleję” Wam tabelki produktów alkalizujących i kwasotwórczych, mam nadzieję, że chociaż troszkę się przydadzą:)









Pozdrawiam Was i dbajcie o siebie !

Wasza N.

5 komentarzy:

  1. Bardzo przydatne informacje:) Też myślałam o takim temacie posta:)

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo dziekuje Ci za ten wpis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cala przyjemnosc po mojej stronie :)

      Usuń
  3. musze sie chyba przyjrzec swojej diecie;/

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...