MAJONEZ Z ORZECHÓW NERKOWCA

Poczułam dzisiaj wielkiego smaka na pewną sałatkę. Jest pyszna i wszystko w niej jest super ale musi być z majonezem, bo inaczej jest za sucha. Chciałam zrobić majonez sama z jajka, ale mi nie wyszedł:) Wtedy przypomniał mi się genialny przepis na majonez z orzechów nerkowca. Nerkowiec po zblendowaniu jest bardzo kremowy, dlatego idealnie nadaje się na majonez.

 Już Wam piszę składniki:

- szklanka orzechów namoczonych 2 godziny wcześniej
- 1/4 szklanki wody
- 1/4 szklanki soku z cytryny
- 2 suszone daktyle ( opcjonalnie)
- 1 łyżeczka soli
- pół ząbku czosnku
- szczypta białego pieprzu
- 2 łyżki oliwy z oliwek
- 2 łyżki oleju lnianego, może być tylko lniany

Orzechy, wodę, sok z cytryny, czosnek, daktyle, sól i pieprz blendujemy do uzyskania kremowej masy. Następnie po troszkę dodawaj olej i oliwę. Jeśli majonez jest za gęsty, dodaj odrobinę wody.
Spróbuj czy Ci smakuje i dopraw według swojego uznania:)
Przechowuj w szczelnie zamkniętym słoiku w lodówce ok. tygodnia.


Dbajcie o siebie!

Wasza N.

Komentarze

  1. Bardzo podoba mi się twój blog! :)

    Jeśli chcesz możesz wpaść na mojego blogi:
    nutkaciszy.blogspot.com
    truskawkowa-fiesta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie jesteśmy fankami majonezu, ale ten wygląda bardzo zachęcająco :D

    OdpowiedzUsuń
  3. czegoś takiego jeszcze nie widziałam :) Skład wygląda zachęcająco :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę przyznać, że bardzo ciekawy pomysł. Inspirujący. Muszę spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. fajnie tu u Ciebie! blog warty polecenia :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten blog zawsze napawa mnie chęcią czytania.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

KURACJA OLEJEM RYCYNOWYM

10 NAJZDROWSZYCH NASION NA ZIEMI