DOMOWY JOGURT Z PŁATKÓW OWSIANYCH

Przypomniało mi się kilka dni temu, że chciałam podzielić się z Wami pewnym genialnym przepisem na pyszny, zdrowy i domowy jogurt.



 Najfajniejsze jest to, że sami decydujecie o składnikach i smaku:) W zależności jak dużo jego chcecie, ja proponuję:



- 2 szklanki płatków owsianych
- 2 lub 3 łyżeczki miodu
- woda
- ulubione owoce
- opcjonalnie : słonecznik, siemię lniane, suszone owoce lub pyszna i niesamowicie zdrowa no i oczywiście własnoręcznie zrobiona GRANOLA - świetny przepis znajdziecie tu :

http://stylekle.blogspot.co.uk/2014/05/moja-granola.html

Płatki owsiane mielimy w blenderze na mączkę.



 Aha! Zapomniałam się Wam "pochwalić" moim nowym zakupem - blenderem:)


 Jest to cały zestaw do blendowania i wyciskania soków. Genialny:) Jest to podróbka tych reklamowanych w TV, ale tak naprawdę nawet tego nie zauważyłam. Nie, nie, nikt nie płaci mi za ich reklamę:) Chciałam Wam tylko go polecić.
Kupiłam go ze względu na moją córę i robienia jej zupek, deserków itp., ale jak narazie najbardziej przydaje się w moim codziennym żywieniu. Jest bardzo wygodny.
Jak już wiecie, blender jest nieodłączną częścią mojego życia:)




 
Dobra, wracam do jogurtu.
Mączkę z płatków wsypujemy do słoika i zalewamy wodą, najlepiej mineralną ( oczywiście niegazowaną ), tak aby pokryć mączkę i dobrze wymieszać.



 Nakryć szmatką i odstawić na 2 - 3 dni do fermentacji. Przez ten czas mieszamy go 3 razy dziennie.


Po upływie tego czasu nasz jogurt będzie pachniał jak "prawdziwy" jogurt:) Dodajemy miód, syrop z agawy lub stewię dla osłodzenia smaku, owoce jakie lubimy i wszystko to na co mamy ochotę:)

Proste, prawda?:)

Dbajcie o siebie!

Wasza N.


Komentarze

  1. Ale niesamowity przepis, w życiu nie wpadłabym na taki zakwasik z płatków ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. OOooo! Muszę wypróbować, zwłaszcza, że niedawno zrobiłam zapas płatków. :))
    Uściski dla całej rodzinki,
    I.

    OdpowiedzUsuń
  3. Super pomysł! Również muszę spróbować :) Pozdrawiam... :*

    OdpowiedzUsuń
  4. Zaraz robię ! Ach ciekawa jestem tego smaku po 3 dniach :)))))))))

    http://fitdevangel.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. a czy mąka owsiana nie byłaby bardziej odpowiednia ? w Polsce można ja kupić bez problemu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy odpowiednia to nie wiem. Zalezy jak byla robiona. Jesli sa to tylko zmielone ziarna owsa to ok. W dzisiejszych czasach to nawet maka ( sklepowa) ma w sobie chemie... Ja nie dowierzam w gotowe produkty, wole sama;) A poza tym maka owsiana jest drozsza niz platki:)

      Usuń
    2. Najlepiej ziarno owsa zblendować, niektóre płatki też są przetworzone.

      Usuń
  6. Jogurt zrobiony. Teraz pozostaje tylko poczekać :) Wygląda to wszystko całkiem dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
  7. witam, w jakiej temperaturze ma "leżakować". Czy jeśli mam domowej roboty mleko owsiane to też w ten sposób zrobić, czy podgrzać? Czy można do tego jogurtu dodac rejuvelac?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam! W lodowce trzeba przechowywac, przepraszam zapomnialam o tym wspomniec. Z mleka owsianego nie wyjdzie, mozna go dodac do zmielonych platkow zamiast wody, to tak jak najbardziej. A rejuvelac pewnie! Naturalny probiotyk:)

      Usuń
  8. Ale w lodowce po fermentacji czy w trakcie też?u mnie ś domu jest 32 stopnie więc nie wiem czy nie za cieplo

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

KURACJA OLEJEM RYCYNOWYM

10 NAJZDROWSZYCH NASION NA ZIEMI