KILKA SPOSOBÓW - MOICH SPOSOBÓW - JAK BYĆ SPOKOJNĄ I SILNĄ W CZASIE CIĄŻY

Jeśli czytasz ten post to najprawdopodobniej jesteś lub planujesz ciążę. Tak czy siak - GRATULACJE:)
Posiadanie dziecka to niesamowite doświadczenie, ale i nie lada wyzwanie, zarówno dla naszej psychiki jak i dla ciała, w którym w tym czasie zachodzi kilka szalonych zmian:)
Pierwsza z cielesnych zmian to waga. Jej przyrost w czasie ciąży zazwyczaj waha się między 10-20 kg., co powoduje obciążenie stawów, ma wpływ na naszą postawę i co najważniejsze na kręgosłup, co prowadzi do bóli w dolnej części pleców, rwy kulszowej, obrzęków nóg i stóp oraz wielu innych niewygodnych dolegliwości.
Najważniejsze w tym wszystkim jest to, aby zdać sobie sprawę z tego, co Twoje ciało może a czego nie może podczas noszenia tego małego cudu w Tobie.



Chciałam dzisiaj podzielić się z Tobą kilkoma moimi zdrowymi, sprawdzonymi i bezpiecznymi sposobami, które pomogą Ci przejść okres ciąży lżej, spokojniej, które przyniosą ulgę w różnych bólach i przygotują Cie do porodu.


Wszystko co robimy, co jemy ma ogromny wpływ na nasze samopoczucie. Ja swoją ciążę przeszłam niemalże "bezboleśnie":) Z wyjątkiem bóli głowy na początku i rwy kulszowej w 6 miesiącu - moja malutka postanowiła tak się ułożyć, aby "umilić" mi kilka tygodni :) No w końcu musiałam czegoś doświadczyć, nie mogłoby być tak, że bez dolegliwości;)

Z perspektywy czasu mogę powiedzieć jedno:

RUCH, ŚWIADOME ODDYCHANIE I ZDROWE ODŻYWIANIE.

Są to trzy najważniejsze rzeczy, które bez wątpienia towarzyszyć Ci powinny przez całą ciążę.

 No i...

UNIKAJ GOOGLE... :)

To była  rada mojego lekarza podczas pierwszej wizyty. I tak zrobiłam. Wystarczy jedna "mądra" książka w domu, telefon do mamy lub szwagierki:) - w moim przypadku, która urodziła dwójkę dzieci i jest najlepszym doradcą. Przez szukanie porad i odpowiedzi na forach można niechcący przysporzyć się o niepotrzebne nerwy i ataki paniki przy pierwszej ciążowej bolączce, a tego chyba nie chcemy? Każda ciąża jest inna, jak każda z nas. Z perspektywy czasu wiem, że wszystko co według mnie było "nie tak", było jak najbardziej TAK i jak najbardziej normalne i naturalne.
To, że moja ciąża przebiegła książkowo i tak jak wcześniej wspomniałam prawie bezboleśnie,  miało wpływ kilka czynników. Nie ma żadnych wątpliwości, że pierwszy z nich to mój wcześniejszy styl życia. Cała masa wypitych zielonych szejków, którymi tak często Was maltretowałam:)

JOGA LUB INNE ĆWICZENIA

* Wprowadzi nas w dobre samopoczucie, spokój i relaks.
* Ciało będzie bardziej elastyczne.
* Wolne i bardzo delikatne ruchy asan uwolnią od bóli, które towarzyszą w czasie ciąży.
* Pomoże nam w zawiązaniu więzi z naszym dzidziusiem.
*Specjalne pozy na tzw.  "otwarcie" bioder, tworzą przestrzeń i przygotowanie ciała do narodzin.

Ćwiczenia jogi musiałam oczywiście zmienić, zmodyfikować. Raz na jakiś czas będę prezentować Wam zmodyfikowane wersje asan ( pozycji jogi) dla kobiet w ciąży.

DUŻO SPACERUJ

Oj tak. Od 20 minut minimum nawet do godziny. Jest to świetny sposób, aby zbudować swoją wytrzymałość i wzmocnić mięśnie, które będą nam potrzebne do rodzenia. Bardzo pomocne jest również zaczerpnięcie tylko świeżego powietrza, szczególnie wtedy, kiedy miewasz ciążowe mdłości. Nawet 10 min spaceru będzie super, jeśli szybko czujesz się zdyszana. Tylko pamiętaj, aby unikać śliskich i nierównych powierzchni. Podczas ciąży produkowany jest hormon zwany RELAKSYNĄ, który powoduje zmiękczenie spojenia łonowego i stawów krzyżowo-biodrowych, także bardzo łatwo w tym czasie o kontuzję. Oznacza to także, że wszystkie inne więzadła stają się słabsze i bardziej miękkie, można łatwo skręcić lub zwichnąć nadgarstki , kostki i kolana. 

PŁYWAJ 

Woda daje niesamowitą ulgę w czasie ciąży. Pływając lub też nawet stojąc w wodzie masz uczucie nieważkości, lekkości i błogości:) Nie czujesz żadnych ucisków, ciągnięć itp. Relaksuje się każdy mięsień, nasz dzidziuś również ! Czuje to i uwielbia jak jesteś w wodzie. Regularne pływanie w ciąży zmniejsza do minimum obrzęki. Pływać możesz nawet w 9 miesiącu! Uwierz mi, ja pływałam:)

ODPRĘŻAJ SIĘ

Ważne jest, aby mieć dużo okresów odpoczynku w okresie ciąży wliczając podnoszenie nóg do góry. Podnosząc nogi i stopy zmniejszamy ich obrzęk, łagodzą się bóle pleców i skurcze nóg, jak również  potencjalnie zażegnamy żylaki -wszystkie z nich są stresującymi objawami ciąży.

ODDYCHAJ ŚWIADOMIE
  
Głębokie oddychanie jest jednym z najłatwiejszych sposobów, aby złagodzić stres  a jednak  najczęściej pomijany . Znajdź kilka minut każdego dnia, aby usiąść w spokojnym miejscu i skupić się na głębokim wdechu i długim wydechu. Przyciemnij światła i włącz jakąś łagodną muzykę. Nawet kilka głębokich i powolnych oddechów bardzo wiele zrobią, abyś poczuła się lepiej.
Dla niektórych kobiet stresującym jest sam fakt, że są w ciąży, więc poświęcenie czasu, aby spowolnić i pooddychać może naprawdę pomóc.  

TUTAJ znajdziesz jedną z najprostszych technik oddechowych. 

ĆWICZ MIĘŚNIE KEGLA

Co to jest? Są to mięśnie dna miednicy lub inaczej mówiąc mięśnie krocza. Podtrzymują one wszystkie narządy znajdujące się w jamie brzusznej a w okresie ciąży macicę wraz z rosnącym w niej dzidziusie. Dzięki tym ćwiczeniom poród może stać się łatwiejszy bo przygotujemy idealnie nasze krocze do porodu, jak i uniknąć można nacięcia krocza. Wykonywać je można leżąc, siedząc czy stojąc. Wykonuj je za każdym razem jak idziesz siusiu:) - ok 5-10 powtórzeń. Polegają one na świadomym zaciskaniu i rozluźnianiu mięśni wraz z oddechem. Wykonując te ćwiczenia skupiamy całą swoją uwagę na mięśniach krocza, zaciskamy je wraz z wdechem a z wydechem rozluźnij. Można dłużej przytrzymać zaciśnięte mięśnie, wykonując wtedy dwa wdechy. Jest jeszcze jeden sposób. Zrób wdech zaciskając mięśnie, natomiast wydech podziel na trzy fazy, czyli na 3 krótkie wydechy podczas których powoli rozluźniaj mięśnie. 

Mam dla Ciebie bonus... Mięśnie te mogą uczynić Twoje życie seksualne fajniejszym ;) 

Cóż jeszcze... To chyba wszystko z mojej strony. Nie potraktuj moich rad jako "wymądrzania" się. Alfą i omegą nie jestem. Tym bardziej, że to była moja pierwsza ciąża i żadnych rozumów nie pozjadałam. Dzielę się tylko swoimi doświadczeniami, bo uważam, że każda z nas która rodziła powinna to zrobić. Nie zdając sobie zupełnie sprawy możemy być drogowskazem dla innych kobiet. Każde doświadczenie jest bezcenne.Któregoś dnia opiszę również swój poród i wrażenia które mu towarzyszą a nie ukrywam, że trochę ich było:)
Nareszcie udało mi się skończyć tego posta, którego piszę na raty już drugi tydzień:) W tym momencie z moją śpiącą na kolanach fasolką:) Tak to  już jest i będzie moje drogie teraźniejsze i przyszłe mamy:) Wszystko podporządkowane tej małej calineczce.

Dbajcie o siebie zdrowo się odżywiając i korzystając z cudownej natury ile się da:)

Wasza N.



 
 

Komentarze

  1. Wspaniałe porady, które muszę pokazać mojej przyjaciółce. Bardzo fajne artykuły dla kobiet można też znaleźć na stronie My-V. I to związanych z różnymi dziedzinami życia. Codziennie wieczorem lubię się zagłębić w mądrości zawarte na tym portalu dla kobiet.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny poradnik, każda przyszła mama powinna się z nim zapoznać. Ja już mam dwójkę swoich szkrabów i największe problemy sprawiał mi kręgosłup oraz ciągle opuchnięte nogi. Nabawiłam się też lekkich żylaków, które na szczęście udało się zniwelować masażami. Przy drugim dziecku byłam już mądrzejsza i nakupiłam rajstop przeciwżylakowych dla ciężarnych. Oj uratowały mi skórę :D Niby taki piękny czas, ale ile się musimy nacierpieć, to wiemy tylko my...

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobra rada jest dużo warta.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

KURACJA OLEJEM RYCYNOWYM

10 NAJZDROWSZYCH NASION NA ZIEMI