SUROWY "SERNIK" NA ŚNIADANIE...




Zapewniam, jest przepyszny a przy tym SAMO ZDROWIE!:) Bez konserwantów, cukru czy sztucznych dosładzaczy, bez pieczenia, przetwarzania etc...
Bez wyrzutów sumienia można go zjeść na śniadanie i będąc na diecie:)
Jest kolejnym genialnym, zdrowym deserem dla nas jak i dla dzieci, jak chcemy zapewnić im porcje witamin i zdrowia a ciężko wmusić je w inny sposób.


Orzechy zawarte w tym deserze to najlepsze źródło białka, błonnika, bogactwo witaminy E - oprócz olejów to właśnie orzechy posiadają jej najwięcej.
Daktyle natomiast doskonałym źródłem potasu i zapewniają wiele innych ważnych witamin i minerałów. Dostarczają naturalną słodycz, która zastępuje niezdrowe słodycze czy cukier, dają uczucie sytości.
 
Co potrzebujemy... :

SPÓD:

- 1 SZKLANKA DAKTYLI ( BEZ PESTEK)
- 1 SZKLANKA MIGDAŁÓW
- SZCZYPTA MORSKIEJ SOLI

WYPEŁNIENIE - MASA "SEROWA":

- 1,5 SZKLANKI NAMOCZONYCH PRZEZ MIN. GODZ. ORZECHÓW NERKOWCA
- 3 ŁYŻKI SOKU Z CYTRYNY
- 1/3 SZKLANKI ROZPUSZCZONEGO OLEJU KOKOSOWEGO
- 1/4 SZKLANKI ROZPUSZCZONEGO MIODU
- SZCZYPTA CYNAMONU
- KILKA TRUSKAWEK, JAGÓD, MALIN W ZALEŻNOŚCI CO LUBISZ:)

Daktyle, migdały i sól blendujemy ale nie w blenderze tylko używając robota kuchennego, gdyż blender zmieliłby nam to na masę a my potrzebujemy to bardzo drobno posiekać, aby otrzymać coś o konsystencji plasteliny z kawałkami składników:)
Otrzymane "ciasto" wykładamy na foremce w taki sposób jak robi się tartę, o tak:


Co jest przydatne a o czym ja zapomniałam, to wyłożyć foremkę przeźroczystą folią, dzięki której o wiele łatwiej będzie się nasz deserek wyciągać z foremki.

Zabieramy się za masę "serową". Wiecie dlaczego serową a bez sera? Bo jeśli zrobicie i spróbujecie to naprawdę zdziwi Was smak, jak bardzo podobny do sernika:)

Olej kokosowy ma ''twardą" konsystencję, więc rozpuszczamy go na bardzo malutkim ogniu lub na małej temperaturze kuchenki. Tak samo robimy z miodem. Ja miód dodałam do oleju i rozpuściłam to razem. Orzechy nerkowca wsypujemy do blendera, dodajemy wszystkie składniki ( rozpuszczony olej wraz z miodem, cytrynę, cynamon) oprócz truskawek.



Blendujemy na jednolitą masę.



1/3 części masy zostawiamy w blenderze, resztę wykładamy na przygotowany wcześniej spód.








Do reszty masy pozostałej w blenderze, dodajemy truskawki, blendujemy i wylewamy kolejną warstwę masy.



Dekorujemy według własnej inwencji twórczej:)


Wkładamy do zamrażarki. Wcinać możemy, kiedy tylko konsystencja zrobi się twardsza.
Jeśli dłużej zostawimy w zamrażarce to po wyciągnięciu dobrze jest odczekać ok. 20 min., aby nie połamać sobie zębów:) 

Proste prawda?:) A jakie zdrowe i pyyyszne!
Nie było nas kilka godzin w domu a ja pół dnia miałam przed oczami ten pyszny deserek, tak mi się go chciało! Został mi ostatni kawałek, ale dokupiłam orzechów i jutro zrobię następny.
Przygotowuję organizm do oczyszczania, także takie zdrowe przekąski są idealne w tym czasie, ale o tym w następnym poście:)

Trzymajcie się ciepło i zdrowo.

No i oczywiście...

...dbajcie o siebie!

Wasza N.



Komentarze

  1. Rewelacyjny pomysł na pyszne i zdrowe śniadanie. Ja lubię słodkości jeść rano. Taki śródziemnomorski styl trochę ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepis fantastyczny, zgłodniałam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepiękne ciastko! Dzisiaj muszę spróbować upiec takie, ale nie mam truskawek więc chyba użyję jabłuszek :D

    OdpowiedzUsuń
  4. wygląda bardzo smakowicie! :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

KURACJA OLEJEM RYCYNOWYM

10 NAJZDROWSZYCH NASION NA ZIEMI